Hvad opnår du?
- Mulighed for at øge salget til dine nuværende og tidligere kunder.
- Være på forkant med kundernes krav til samarbejdet med dig.
- Viden om kundernes forventninger til dig og andre leverandører i fremtiden.
- Kendskab til dine kunders beslutningstagere og -processer.
Hvilke fordele er der?
- Kvalitative interview gennemført af industrifolk med +25 års erfaring.
- Interview udført med afsæt i forståelse af lokale kulturer og sprog.
- Vi anvender gennemprøvede spørge- og samtalemetodikker.
- Du får ejerskab over alle data, analyseresultater og anbefalinger.
Kvalitative kundeinterview giver de rigtige svar
Et godt udbytte af kundeinterview starter med en god forberedelse og en afstemning af hvilke resultater opgaven skal føre til. Derfor afholder vi et afklaringsmøde hvor vi har mulighed for at se hinanden an og drøfte muligheder og udfordringer i et samarbejde. Vi arbejder metodisk og analytisk og vi tilpasser altid opgaven til din aktuelle situation og behov.
Kundeinterview består normalt af 5 trin:
- Trin 1 - AfklaringsmødeKendskab til hinanden og forventninger til resultatet af et samarbejde.
- Kort gensidig præsentation.
- Drøftelse af dit projekt, formål og ønsker til mål.
- Præsentation af hvordan vi vil tilgå din opgave.
- Drøftelse af mulige resultater.
- Aftale om det videre forløb.
- Trin 2 - ProjektforberedelseKortlægning af alle relevante forhold omkring projektet.
- Drøftelse af alle forhold vedrørende dit projekt.
- Udarbejdelse af projektbeskrivelse
- Etablering af datagrundlag på baggrund af din kundeliste.
- Aftale omkring data, ressourcer og tidsplan for projektet.
- Projektet igangsættes når du har godkendt projektbeskrivelsen
- Trin 3 - Kundeinterview
- Interview via mundtlig kontakt pr. telefon eller online.
- Registrering af informationer i database.
- Interview af målgruppen, typisk beslutningstagere og nøglepersoner.
- Interview udføres på dansk, svensk, engelsk, tysk eller nederlandsk.
- Løbende feedback til dig for rapportering og justering af spørgeramme efter behov.
- Trin 4 - Dataanalyse
- Granskning af indsamlede data.
- Identifikation af kvalitative træk.
- Identifikation af kvantitative træk.
- Geninterview, hvor der er behov for uddybende informationer.
- Trin 5 - Rapportering
- Udarbejdelse af rapport for kundeinterview.
- Præsentation af det gennemførte projekt.
- Gennemgang af anbefalinger på baggrund af interviews.
- Udlevering af alle data fra interview.
- Afslutning på opgaven.